Orlande de Lassus: Scio enim

Scio enim quod redemptor meus vivit et in novissimo die de terra surrecturus sum. Rursum circumdabor pelle mea, et in carne mea videbo Deum salvatorem meum. Quem visurus sum ego ipse, et oculi mei conspecturi sunt, et non alius; reposita est haec spes mea in sinu meo.

I know that my Redeemer lives and that at the last day I shall rise out of the earth. I shall again be clothed in my body, and in my flesh shall I see God my Saviour, whom I shall see for myself, my eyes looking up on him and no other. This is the hope in my breast. (Job 19:25-27)



Mais je sais que mon Rédempteur est vivant, Et qu`il se lèvera le dernier sur la terre. Quand ma peau sera détruite, il se lèvera ; Quand je n`aurai plus de chair, je verrai Dieu. Je le verrai, et il me sera favorable ; Mes yeux le verront, et non ceux d`un autre ; Mon âme languit d`attente au dedans de moi. (Job 19 : 25 - 27)